Ogłoszenie

Tutaj możesz wpisać treść ogłoszenia.

#1 2011-01-31 14:58:14

 Fiat126El

Administrator

1905403
Zarejestrowany: 2011-01-30
Posty: 41
Punktów :   

IKARUS

Ikarus to przedsiębiorstwo specjalizujące się w produkcji autobusów. Jego główna siedziba mieściła się w Budapeszcie na Węgrzech. Ikarus należał do 2006 roku do koncernu Irisbus.

Historia [edytuj]

W 1913 roku przedsiębiorstwo skupiło się głównie na budowaniu samochodów i podczas I wojny światowej miało ogromne zyski. W 1927 roku Ikarus wygrał międzynarodowy przetarg i dostarczył 60 krótkich autobusów. Ok. 1933 roku Ikarus zaczął mieć problemy finansowe, przez co przerwał produkcję wielu modeli pojazdów. W 1935 roku przedsiębiorstwo wznowiło produkcję i całkowicie funkcjonowało podczas II wojny światowej. 23 lutego 1949 roku Ikarus połączył się z producentem samolotów "Ikarus Gép és Fémgyár Rt".

W 1955 i 1956 roku nowe modele (Ikarus 620, 630 i 31) rozpoczęto sprzedawać w Chinach, Birmie oraz Egipcie. W 1962 roku Ikarus sprzedał za granicą 8'000 autobusów. W 1970 roku firma zajęła drugie miejsce na targach Expo w Monako. Dzięki tej nagrodzie pokazała swoją pozycję w Europie. W 1971 roku przedsiębiorstwo wyprodukowało swój 100'000. autobus, a z każdym rokiem transakcje były coraz większe. W 1973 roku koncern Ikarus stał się czwartym największym producentem na świecie, ale pojawił się problem braku surowców, przez co dostawy znacznie się opóźniały. Największym importerem Ikarusów były Niemcy, lecz po połączeniu NRD i RFN zyski spadły o 10%.

W 1999 roku przedsiębiorstwo zostało przejęte przez francusko-włoski koncern Irisbus. W 2006 roku Irisbus sprzedał koncern Ikarusbus firmie Hungary's Müszertechnika. Müszertechnika podpisała kontrakt o powrocie w grudniu (w związku ze zdobyciem 100% udziałów firmy). Zakładał on współpracę między Renault-Iveco oraz węgierskim przemysłowcem Gaborem Szelesem. W 2002 roku Ikarus wyprodukował 18-metrową wersję autobusu napędzanego gazem ziemnym. Pojazdy te są powszechne głównie w przedsiębiorstwie "Transmilenio Rapid Bus Mass Transit System in the Capital City of Bogota", znajdującym się w Kolumbii. Ikarus w 2007 roku postanowił zrezygnować z produkcji autobusów niskopodłogowych na Węgrzech (200-400 szt. na rok), w Rosji (1000-2000 szt. na rok) oraz w Chinach (10.000 szt. na rok).

W 2006 roku Gary Urteaga, biznesmen z Peru, rozpoczął projekt dotyczący penetracji rynku Ameryki Łacińskiej przez autobusy marki Ikarus. To przedsięwzięcie zakłada produkcję autobusów napędzanych sprężonym gazem ziemnym w wersjach 8, 12 i 18-metrowych. Oferty zostały przyjęte przez przedsiębiorstwo "Metropolitano Rapid Bus Transit System of the City of Lima in Peru" w 2007 roku, a termin produkcji przypadł na lata 2008-2009. Rząd Wenezueli, z prezydentem Hugonem Chávezem Fríasem na czele, także jest zainteresowany kupnem ww. pojazdów na gaz ziemny.

W 2010 roku oficjalnie ukazano opinii publicznej nowe modele Ikarusa produkowane wcześniej pod nazwą A.R.C. Nowe autobusy mają dorównywać standardom zachodnich autobusów, a nawet je przewyższać (obecność wi-fi).
Modele Ikarusa [edytuj]
Autobusy miejskie [edytuj]

    *
          o 180 - 17 - metrowy przegubowy, wysokopodłogowy
          o 190 - 11 - metrowy, wysokopodłogowy
          o 194 - 12 - metrowy, wysokopodłogowy
          o 196 - 18 - metrowy, wysokopodłogowy
          o 211 - 8,5 - metrowy, wysokopodłogowy
          o 246 - 12 - metrowy, wysokopodłogowy
          o 252 - 11 - metrowy, wysokopodłogowy
          o 260 - 11 - metrowy, wysokopodłogowy
          o 261 - 12 - metrowy, wysokopodłogowy, przystosowany do ruchu lewostronnego
          o 263 - 12 - metrowy, wysokopodłogowy, produkowany głównie na rynek NRD oraz ZSRR
          o 266 - 12 - metrowy, wysokopodłogowy
          o 271 - - wysokopodłogowy
          o 272 - 12 - metrowy, wysokopodłogowy
          o 280 - 16,5 - metrowy przegubowy, wysokopodłogowy
          o 281 - 16,5-metrowy, wysokopodłogowy, przystosowany do ruchu lewostronnego
          o 282 - 18 - metrowy, wysokopodłogowy
          o 283 - 18 - metrowy przegubowy, wysokopodłogowy
          o 284 - 18 - metrowy przegubowy, średniopodłogowy
          o 286 - 18 - metrowy przegubowy, wysokopodłogowy
          o 293 - 22 - metrowy dwuprzegubowy, wysokopodłogowy
          o 30 - 8,5 - metrowy, wysokopodłogowy
          o 31 - 11 - metrowy, wysokopodłogowy
          o 311 - 11 - metrowy, wysokopodłogowy
          o 395 - - niskpodłogowy
          o 396 - 15 - metrowy, wysokopodłogowy
          o 405 - 7,5 - metrowy midibus, średniopodłogowy
          o 410 - 11,5 - metrowy, średniopodłogowy
          o 411 - 11 - metrowy, niskopodłogowy, wyróżnia go brak tylnej szyby
          o 412 - 12 - metrowy, niskopodłogowy, kontynuacja modelu 411
          o 415 - 11,5 - metrowy, średniopodłogowy
          o 416 - 12 - metrowy, wysokopodłogowy
          o 417 - 17,5 - metrowy przegubowy, niskopodłogowy
          o 435 - 18 - metrowy przegubowy, średniopodłogowy
          o 436 - 18 - metrowy przegubowy, średniopodłogowy
          o 480 - 12 - metrowy, średniopodłogowy
          o 489 Polaris - 12 - metrowy, przystosowany do ruchu lewostronnego
          o 554 - 11 - metrowy, wysokopodłogowy
          o 556 - 12 - metrowy, wysokopodłogowy
          o 601 - wysokopodłogowy
          o 630 - 11,5 - metrowy, wysokopodłogowy
          o 66 - 12,5 - metrowy, wysokopodłogowy
          o V127.E1 - 12 - metrowy, niskopodłogowy
          o V134.01 - 13,4 - metrowy, niskopodłogowy
          o V187.02 - 18,75 - metrowy przegubowy, niskopodłogowy

Trolejbusy [edytuj]

Trolejbusy tej marki są produkowane od lat 80. XX wieku. Oznaczenia modeli trolejbusów to trójcyfrowe kody i na końcu litera T.

    *
          o 260T - 11 - metrowy, wysokopodłogowy
          o 280E - 16,5 - metrowy przegubowy, wysokopodłogowy
          o 280T - 16,5 - metrowy przegubowy, wysokopodłogowy
          o 411T - 11 - metrowy, niskopodłogowy, wyróżnia go brak tylnej szyby
          o 412T - 12 - metrowy, niskopodłogowy, kontynuacja modelu 411T
          o 415T - 11,5 - metrowy, średniopodłogowy
          o 417T - 17,5 - metrowy przegubowy, niskopodłogowy
          o 435T - 18 - metrowy przegubowy, średniopodłogowy

Autobusy turystyczne [edytuj]

    *
          o 150 - 12 - metrowy
          o 210 - 8,5 - metrowy
          o 211 - 8,5 - metrowy
          o 212 - 8,5 - metrowy
          o 214 - 8,5 - metrowy
          o 216 - 9 - metrowy
          o 238 - 11,5 - metrowy
          o 250 - 12 - metrowy
          o 253 - 12 - metrowy
          o 255 - 11 - metrowy
          o 256 - 11 - metrowy
          o 258 - b/d
          o 259 - 10 - metrowy
          o 270 - 12 - metrowy
          o 350 - 12 - metrowy
          o 365 - 11 - metrowy
          o 366 - b/d
          o 386 - b/d
          o 543 - 6,5 - metrowy
          o 548 - 11 - metrowy
          o 55 - 11,4 - metrowy
          o 553 - 6,5 - metrowy
          o 555 - 11 - metrowy
          o 577 - 11 - metrowy
          o 620 - 9 - metrowy
          o 630 - 9,5 - metrowy
          o 657 - 6,5/12 - metrowy
          o 660 - 12 - metrowy
          o 661 - 12 - metrowy
          o 662 - 12 - metrowy
          o 664 - 12 - metrowy
          o 668 - 9 - metrowy
          o 669 - 11 - metrowy
          o E15 - 9 - metrowy

Autobusy Lotniskowe [edytuj]

    *
          o 290 - 14 - metrowy, wysokopodłogowy
          o 692 - 14 - metrowy, wysokopodłogowy
          o 695 - 17 - metrowy, wysokopodłogowy

Seria EAG [edytuj]

    *
          o E13 - 8 - metrowy, wysokopodłogowy
          o E14 - 8 - metrowy, wysokopodłogowy
          o E15 - 9 - metrowy, wysokopodłogowy
          o E91 - 9 - metrowy, niskopodłogowy
          o E92- 9 - metrowy, wysokopodłogowy
          o E94- 15 - metrowy, niskowejściowy

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.sp29.pun.pl www.poke-adventure.pun.pl www.a300.pun.pl www.pathology.pun.pl www.koronakielce73.pun.pl