Ogłoszenie

Tutaj możesz wpisać treść ogłoszenia.

#1 2011-01-31 00:27:59

 Fiat126El

Administrator

1905403
Zarejestrowany: 2011-01-30
Posty: 41
Punktów :   

Daewoo-FSO

Daewoo-FSO – to spółka, zajmująca się produkcją, montażem przemysłowym i sprzedażą samochodów, która powstała po sprywatyzowaniu FSO i sprzedaniu większości jej akcji południowokoreańskiemu koncernowi Daewoo. Istniała w latach 1996-2004.
Spółka powstała w marcu 1996 roku w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością na podstawie umowy z marca 1995 roku, gdy do ówczesnej jednoosobowej spółki Skarbu Państwa wszedł branżowy inwestor strategiczny Daewoo. W październiku 1999 przekształciła się w spółkę akcyjną. Wpisana do KRS pod numerem 0000006822 w 2001 r. jako "Daewoo - FSO Motor S.A." Po zajęciu przez spółkę Chevrolet upadłego Daewoo we wrześniu 2004 r. nazwę spółki zmieniono na Fabryka Samochodów Osobowych S.A., a markę produkowanych pojazdów z Daewoo na FSO.

Na licencji koreańskiego właściciela uruchomiono w firmie montaż oraz produkcję nowych samochodów. W standardzie SKD montowano modele Daewoo Espero (kwiecień 1996 - grudzień 1999), Daewoo Leganza (październik 1997 - wiosna 2001), Daewoo Tacuma (listopad 2000 - grudzień 2001), Daewoo Tico (1996 - wiosna 2001). Początkowo montowano, a następnie produkowano modele Daewoo Lanos/FSO Lanos (październik 1997 - październik 2008), Daewoo Matiz (grudzień 1998 - styczeń 2007) i Daewoo Nubira (październik 1997 - grudzień 2002). W zakładzie ZSD w Nysie uruchomiono montaż modeli Citroën C15 (1995-2001) oraz Citroën Berlingo (1998-2002). Produkcję części modeli na licencji Daewoo utrzymano po zmianie nazwy firmy na FSO S.A..

Oprócz modeli licencyjnych modernizowano samochody Polonez wprowadzając w 1997 roku nowe odmiany Polonez Caro Plus i Polonez Atu Plus. W latach 1999-2002 produkowany był Polonez Kombi. W kwietniu 2002 roku zakończono produkcję osobowych Polonezów Caro Plus, Atu Plus oraz Kombi. W czerwcu 2002 roku zawieszono produkcję modelu Polonez Truck Plus, lecz ponownie ją uruchomiono w listopadzie 2002 roku, dzięki zamówieniom i sfinansowaniu produkcji przez dealerów Daewoo wyprodukowano partię 166 egzemplarzy w wersji ROY z silnikiem 1.9D z części pozostających w magazynach producenta[1]. Po raz kolejny produkcja została wznowiona w marcu 2003 roku[2], również dzięki sfinansowaniu produkcji przez sprzedawców, polegającej na zapłacie za auta jeszcze przed wznowieniem procesu produkcyjnego. W ten sposób powstała ostatnia partia 288 Polonezów Truck Plus.

W początkowym okresie istnienia firmy produkcja i montaż szybko wzrastały: 1997 - ok. 115 tys. szt., 1998 - 160 592 szt., 1999 - 210 657 sztuk. Po wpadnięciu koncernu Daewoo w kłopoty finansowe zakończone bankructwem, produkcja i montaż znacznie spadły, a następnie zaczęły rosnąć, ze względu na rozwijajacy się eksport Lanosa do Ukrainy: 2000 - ok. 100 tys. szt., 2001 - 34 924 szt., 2002 - 29 033 szt., 2003 - 33 993 szt., 2004 - ok. 43 tys. sztuk.

31 sierpnia 2004 roku władze spółki zdecydowały o zmianie na Fabryka Samochodów Osobowych SA.

-FSO Daewoo Matiz
-FSO Daewoo Tico
-FSO Daewoo Lanos
-Daewoo Nubira
-Daewoo Leganza
-Daewoo/SsangYong Musso
-Daewoo Tacuma
-Daewoo/SsangYong Korando
-Daewoo/SsangYong Chairman
-Daewoo Nexia
-Daewoo Espero
-Daewoo Damas
-Daewoo Lublin

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.se.pun.pl www.quitraging.pun.pl www.phantomlegion.pun.pl www.hardstyle-ownia.pun.pl www.speedfire.pun.pl